Wil je alles weten over de routes, medailles, het ophalen van je startnummer, waar je moet parkeren en de starttijden? Je leest het hier.
Praktische informatie
Hier lees je alle praktische informatie over de Heiderun.
Inschrijven
Heb je vragen over je inschrijving? Mailen naar kan inschrijven@heiderun.nl
Medaille
Al je je inschrijft voor één van de afstanden van de Heiderun, kun je in het inschrijfformulier aangeven of je wel/niet een medaille wil ontvangen. De medaille zal net als voorgaande jaren gemaakt zijn van hout.
Evenemententerrein en parkeren
Het start- en finishterrein is voor het Akoesticum in Ede. Kom je met de auto dan kun je parkeren bij de Reehorst en de borden volgen richting de start/finish. Parkeren mag alleen op de daarvoor bestemde parkeerplaats. Het kloppend hart van dit evenement is de oude appèlplaats tussen de Willem Friso Kazerne en de Prins Maurits Kazerne. Dit terrein ligt naast station Ede-Wageningen en is dus goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Hier vindt tevens de start en de finish plaats. Vanaf het station en de parkeerplaats begeleiden bordjes u naar dit terrein. Kom je met de fiets? Deze kan geplaatst worden nabij de start/finish.
Ophalen startnummer
Op het evenemententerrein vind je een tent waar je vanaf 8:00 uur je startnummer kunt ophalen. Na het ophalen van je startbewijs kun je je omkleden in de daarvoor bestemde ruimte. Op deze plek kan ook de bagage worden afgegeven en bevinden zich de toiletten. Je ontvangt twee polsbandjes; één voor om je pols en één voor aan je tas. Zo is de tas makkelijk terug te vinden zodra je weer naar huis gaat. Zorg dat je op tijd van tevoren aanwezig bent!
Starttijden
De kidsrun: 09.30 uur.
De halve marathon: 10 uur.*
De 12km: 10.15 uur
De 6km: 10.30 uur.
* voor de halve marathon geldt een tijdslimiet van 3 uur
Parcours
Ook dit jaar is het parcours uitgezet met bordjes. Op cruciale splitsingen zullen vrijwilligers staan voor vragen of calamiteiten. Houd elkaar onderweg in de gaten en verleen waar nodig hulp. Wij hebben diverse waterposten voor de deelnemers van de 12 kilometer en de halve marathon. Deze zullen op strategische punten op het parcours worden opgesteld.
De routes vind je hier.
Catering
Uiteraard hebben we aan de inwendige mens gedacht voor en na de run, neem je pinpas mee dan komt het goed!

Organisatie
De organisatie en vrijwilligers zijn herkenbaar aan de hesjes en de tekst ‘Organisatie’ of ‘Vrijwilliger’.
Let op: tijdens het evenement worden er foto’s gemaakt die op de website en social media worden geplaatst.

